Membership Fees and Classes / Catégories de membres

le francais suit

Membership is limited to persons interested in furthering the objects of FOPL and shall consist of anyone whose application for admission as a member has received the approval of the Board.

Membership Classes

There are three classes of members of FOPL:

Library Members, being public library boards, bodies deemed by legislation to be such a board, First Nations’ Chiefs and Councils, or public libraries existing as committees of council in Ontario as defined by the Public Libraries Act (Ontario) or other applicable legislation, which pay the membership fee provided for in the By-laws.

Delegates, being those individuals nominated for membership from time to time by Library Members to be their representatives to the Caucuses.

Associate Members, being other organizations which support the objectives of FOPL and the public library community, and which are important to its future well-being. The Board may in its discretion grant other organizations Associate Member status, subject to application being made by any such association, and the association paying the Associate Member’s fee.

To apply for membership, please contact our staff, and they will be happy to assist you with the application or renewal process.

Fees

New fee rates will apply for the 2023 Membership year:

 

First Nations Public Libraries                                                  $50
Population Under 5,000                                                      $75
Population Under 15,000                                                   $150
Population Under 30,000                                                   $900
Population Under 50,000                                               $2,000
Population Under 100,000                                                $3,250
Population Under 250,000                                               $5,500
Population Under 500,000                                               $7,500
Population Over 500,000                                            $10,000
County Libraries   Please email admin@fopl.ca

Il existe trois catégories de membres de la FBPO :

L’adhésion est limitée aux personnes intéressées à promouvoir les objectifs de l’FBPO et comprend toute personne dont la demande d’admission en tant que membre a été approuvée par le Conseil d’administration.

Les membres des bibliothèques sont des conseils de bibliothèques publiques, des organismes considérés par la législation comme étant un tel conseil, des chefs et des conseils des Premières Nations, ou des bibliothèques publiques existant en tant que comités de conseil en Ontario, tels que définis par la Loi sur les bibliothèques publiques (Ontario) ou toute autre législation applicable, qui paient la cotisation prévue par les règlements.

Les délégués sont les personnes nominées de temps à autre par les bibliothèques membres pour les représenter aux Caucus.

Les membres associés sont d’autres organisations qui soutiennent les objectifs de la FBPO et de la communauté des bibliothèques publiques, et qui sont importantes pour son bien-être futur. Le Conseil d’administration peut, à sa discrétion, accorder à d’autres organisations le statut de membre associé, à condition que l’association en question en fasse la demande et qu’elle paie la cotisation de membre associé.

Pour faire une demande d’adhésion, veuillez contacter notre personnel, qui se fera un plaisir de vous aider dans le processus de demande ou de renouvellement.