Sent on behalf of Sarah Cossette / envoyé au nom de Sarah Cossette
 
Dear Public Library and First Nation Public Library CEOs:
 
This is an important reminder to submit your 2019 Annual Survey of Public Libraries (ASPL) before the final deadline of August 15, 2020.
 
Timely submission helps the Ministry to update and publish the Ontario Public Library Statistics, which supports policy work within government and provides key context for the Ontario public library sector’s planning activities. As you know, submission of a complete and accurate ASPL is also one of the requirements for annual public library operating support. 
 
To access the ASPL go to: https://edcs.tcu.gov.on.ca/Main/ . Enter your GO Secure ID which is your email, and your password.  If you have forgotten your password, click on ‘Forgot your Password?’  
 
If you still cannot login or find your password, contact the IT help desk at:  DDSB.ITSupport@ontario.ca   If you have not yet registered on the GO Secure system that provides access to the ASPL, please go to this link:   https://www.iam.security.gov.on.ca/  
 
If you are having difficulty completing the survey or have questions about a survey field, you can contact either of the following Ministry staff for assistance:
 
Adam Haviaras at adam.haviaras@ontario.ca  
Rob Lavery at rob.lavery@ontario.ca
 
I hope you find this information helpful. We look forward to receiving your completed 2019 surveys.
 
Thank you,
 
 
Sincerely,
 
Sarah Cossette
Manager (A), Libraries, Arts and Heritage Services Unit
Programs and Services Branch
Culture Division
Ministry of Heritage, Sport, Tourism and Culture Industries
 
 
 
À l’attention des directeurs généraux de bibliothèque publique et de bibliothèque publique des Premières Nations:
 
Ceci est un rappel important de soumettre votre enquête annuelle sur les bibliothèques annuelles de 2019 avant la date limite finale de 15 aout, 2020.
 
En recevant les renseignements à temps, le ministère peut mettre à jour et publier à temps les statistiques sur les bibliothèques publiques de l’Ontario, qui sont très utiles pour contextualiser les activités stratégiques au sein du gouvernement et pour la planification du secteur des bibliothèques publiques de l’Ontario. Comme vous le savez, la présentation de cette enquête complète et exacte constitue aussi l’une des exigences du versement d’une subvention de fonctionnement annuelle aux bibliothèques publiques.
 
Pour accéder à l’enquête annuelle sur les bibliothèques publiques, allez à : https://edcs.tcu.gov.on.ca/Main/ . Entrez votre identification Go Secure, qui est votre courriel, et votre mot de passe. Si vous avez oublié votre mot de passe, cliquez sur «Vous avez oublié votre «GO Secure ID» ou le mot de passe?»
 
Si vous ne pouvez pas vous connecter ou trouver votre mot de passe, contactez le service d’assistance informatique à: DDSB.ITSupport@ontario.ca . Si vous n’êtes pas encore inscrit sur le système de GO Secure qui donne accès à l’enquête annuelle, s’il vous plaît aller à ce lien: https://www.iam.security.gov.on.ca/   
   
Si vous avez de la difficulté à remplir l’ enquête annuelle ou si vous avez des questions sur un champ de l’ enquête, vous pouvez contacter l’une ou l’autre des personnes suivantes au ministère :
 
Adam Haviaras:  adam.haviaras@ontario.ca   
Rob Lavery at rob.lavery@ontario.ca
  
J’espère que ces renseignements vous seront utiles. Nous espérons bientôt recevoir vos enquêtes 2019 complétées.
 
Merci,
 
  
Cordialement,
Sarah Cossette
Gérante (A), Unité des services au secteur des bibliothèques, des arts et du patrimoine
Direction des programmes et des services culturels
Division de la culture
Ministère des Industries du Patrimoine, du Sport, du Tourisme et de la Culture