Bilingual message – Message bilingue

Dear CFLA-FCAB members,

Please help create a rich database of digital preservation initiatives in Canada. Please share this survey with your members. Thank you.

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Chers/Chères membres de la FCAB-CFLA,

Aidez-nous à créer une riche base de données sur les initiatives de préservation numériques au Canada. Veuillez partager ce sondage avec vos membres. Merci.

Katherine

Katherine McColgan, CAE

Executive Director — Directrice générale

Canadian Federation of Library Associations

Fédération canadienne des associations de bibliothèques

 

75 rue Jolicoeur, Gatineau QC, J8Y 1A8

613.867.7789

www.cfla-fcab.ca

@CFLAFCAB

@kdmccolgan

 

CFLA-FCAB recognizes the Algonquin peoples as the traditional custodians of the land in which our office is located.

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Deadline Extended: CARL Survey on Digital Preservation in Canada

New deadline: Monday, September 17, 2018

As Canadian memory institutions are increasingly called to preserve and give access to valuable digital materials into the future, there is a need to develop a clearer understanding of what gaps exist between available resources and growing needs in the field of digital preservation. The Canadian Association of Research Libraries’ Digital Preservation Working Group (CARL DPWG) seeks input from memory institutions across Canada on the state of digital preservation capacity and gaps in their organizations. The goal of the survey is to provide for a more accurate picture of digital preservation activities in Canada and to understand the needs of different types and sizes of institutions. Ultimately, it is anticipated that the findings will contribute to the development of strategies, policies, expertise, and resource allocation that will enable the community to build capacity and help to ensure that Canada’s valuable digital assets are preserved for future generations.

The aggregate survey results will be made available via a white paper report. All survey data will be anonymized. The survey is available at the link below and will take 30-60 minutes to complete. You may save your entries and return to the survey at any time. This survey will be open until midnight August 31, 2018.

PDF version of the survey questions is available for download for consultation on areas where information may need to be gathered. The survey should ideally be completed by an individual at an organization who has oversight over digital preservation activities from the point of view of policy, technology, resources, and collections. Please note that CARL member organizations who completed the first phase of the survey in Fall 2017 do not need to complete it again.

Link to survey: https://form.simplesurvey.com/f/s.aspx?s=7f25c501-ac66-4d9a-b364-2d229aeb5a73

We sincerely appreciate your participation in this survey. If you have any questions, please contact Lise Brin at lise.brin@carl-abrc.ca.

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Avis de prolongation : Enquête sur les capacités de conservation numérique au Canada de l’ABRC

Nouvelle date limite : le lundi 17 septembre 2018

Alors que les institutions de mémoire canadiennes sont appelées de plus en plus à préserver et à donner accès à des documents numériques précieux, il est nécessaire de mieux comprendre les lacunes qui existent entre les ressources disponibles et les besoins croissants dans le domaine de la conservation numérique. Le Groupe de travail sur la conservation numérique de l’Association des bibliothèques de recherche du Canada (GTCN de l’ABRC) sollicite les commentaires des institutions de mémoire au Canada sur l’état de la capacité de conservation numérique et les lacunes dans leurs organisations. L’objectif de l’enquête est de fournir une image plus précise des activités de conservation numérique au Canada et de comprendre les besoins des institutions de différents types et tailles. Il est anticipé que les conclusions contribueront à l’élaboration de stratégies, de politiques, d’expertise et d’allocation de ressources qui permettront à la communauté de renforcer ses capacités et de s’assurer que les précieux actifs numériques du Canada sont préservés pour les générations futures.

Les résultats agrégés de l’enquête seront disponibles via un livre blanc. Toutes les données de l’enquête seront anonymisées. L’enquête est disponible sur le lien ci-dessous et prendra environ 30-60 minutes à compléter. Vous pouvez enregistrer vos entrées et revenir à l’enquête à tout moment. L’enquête est disponible jusqu’à minuit le 31 août 2018.

Une version PDF des questions de l’enquête peut être téléchargée. Idéalement, le sondage devrait être complété par un individu qui supervise les activités de conservation numérique du point de vue de la politique, de la technologie, des ressources et des collections. Veuillez noter que les établissements membres de l’ABRC qui ont terminé la première phase du sondage en automne 2017 n’ont pas besoin de le remplir à nouveau.

Lien vers l’enquête: https://form.simplesurvey.com/f/s.aspx?s=7f25c501-ac66-4d9a-b364-2d229aeb5a73

 

Nous apprécions sincèrement votre participation à ce sondage. Si vous avez des questions, veuillez communiquer avec Lise Brin à lise.brin@carl-abrc.ca.

Thank you // Merci

Lise Brin, MLIS

Program Officer / Agente de programme

Canadian Association of Research Libraries

Association des bibliothèques de recherche du Canada

309 rue Cooper Street, Suite 203

Ottawa Ontario K2P 0G5

T    902.318.4485

E    lise.brin@carl-abrc.ca

W   www.carl-abrc.ca

@carlabrc